HU / EN
A programon való részvétel ingyenes, de kérjük, hogy látogatási szándékát
jelezze előre a saxon@poly-universe.com e-mail címen.
Saxon-Szász János festő- és szobrászművész, a magyar absztrakt geometrikus irányzat nemzetközi szinten is jegyzett alakja. Feleségével, Dárdai Zsuzsa művészetkritikussal, médiaművésszel együtt évtizedek óta folytatnak művészetszervezői tevékenységet Magyarországon és világszerte. Régi parasztházból átalakított szokolyai otthonuk egyben műterem is, ahol Saxon-Szász számos fontos alkotását, Dárdai Zsuzsa, valamint képzőművész barátaik műveit is őrzik.
A Börzsöny Barokk Napok szokolyai koncertjéhez kapcsolódóan az érdeklődőknek most exkluzív lehetősége nyílik ellátogatni a művész-házaspár otthonába, és vezetésükkel megtekinteni az itt kiállított műalkotásokat, valamint bepillantást nyerhetnek a készülő munkákba is.
A Saxon—Dárdai művész-házaspár több szálon kötődik a Börzsöny Barokk Napokhoz és a szervező Lachegyi családhoz is. Ismeretségük Szokolyához kötődik, ahol 12 évig voltak szomszédok, itt szövődött barátságukból pedig rendszeres szakmai együttműködés is fakadt. Saxon-Szász felajánlásából egyik műalkotása (Harc) lett a szervező Consort Zenei Alapítvány logója, valamint számos alkalommal együttműködtek koncerteken, kiállításmegnyitókon, fesztiválokon.
Látogatási szándékát, kérjük, jelezze előre a saxon@poly-universe.com e-mail címen.
Saxon Szász János független magyar képzőművész és művészetszervező, az absztrakt geometrikus képzőművészet nemzetközi szinten is jegyzett alakja. Mesterei Csiky Tibor szobrászművész, Fajó János festőművész és Carmelo Arden Quin képzőművész, teoretikus voltak. A kilencvenes évek elejéig elsősorban konstruktivista műveket készített. Mestere, Fajó János révén a Budapesti Műhely szellemiségéhez kapcsolódott, de részt vett az Árnyékkötők művészeti csoport munkájában is. 1992-ben meghívást kapott Párizsba az Eiffel-torony első emeletén rendezett Visions d’Europe című kiállításra. Ekkor ismerkedett meg Arden Quinnel és került a hatása alá. Visszatérve megszervezte az Arden Quin által alapított absztrakt geometrikus irányzat, a MADI magyarországi csoportját, Nemzetközi Mobil MADI Múzeum néven gyűjteményt hozott létre, MADI art periodical címmel pedig művészeti folyóiratot indított. Mintegy száz hazai és külföldi kiállítás megszervezésében vett részt, Magyarország (Győr) művészetszervező munkájának köszönhetően a MADI egyik nemzetközi hírű központja lett. 2006-ban az egyik főszervezője volt a Moszkvában megrendezett supreMADIsm képzőművészeti, zenei és színházi fesztiválnak, amely Malevics és az orosz konstruktivizmus mesterei előtt tisztelgett. 2000-től több fontos ösztöndíjat is elnyert. 2000-ben meghívást kapott Franciaországba, ahol tanított, illetve Dimension Crayon / Dimenzióceruza címmel könyvet írt. 2001-2002-ben az Egyesült Államokba kapott több meghívást. 2010-ben mint előadó és kiállító hivatásos művész részt vett a Bridges fesztiválon. 2011-ben kelet-európai művészekkel együtt kiállított a dallasi MADI Múzeumban. 2002-ben Perneczky Géza (Németország) könyvet írt róla Saxon-Szász János polidimenzionális mezői címmel. Ebben olvasható:
A fraktálgeometria alkotó jellegű képzőművészeti alkalmazására mindaddig sehol sem találhattam sikeresnek mondható példát a világon. (...) Saxon-Szász teljesítménye, hogy képzőművészként is tudott valamit a fraktálokkal kezdeni, ezért tűnt szinte hihetetlennek.
© MMXXIV Consort Zenei Alapítvány | Impresszum | Adományozás